X

London is open

dinsdag, 23 april, 2019 tot vrijdag, 26 april, 2019

Van 23 tot en met 26 april gingen de leerlingen van 6 Communicatie & media op studiereis naar Londen.

Na een rit met de Eurostar bezochten ze de thuisbasis van Arsenal: het Emirates Stadium. Op deze locatie wordt niet enkel voetbal gespeeld maar worden ook (sponsor)events georganiseerd en veel aandacht besteed aan mediarelaties. Arsenal, en met hen vele voetbalclubs uit de Premier League, heeft ook een uitgebreid sociaal-cultureel programma voor de buurtbewoners en -verenigingen. Een rondje in de London Eye sloot de eerste dag af.

De volgende voormiddag draaide rond de Brexit en het antwoord hierop van het Londense gemeentebestuur met de city marketing-campagne #LondonIsOpen. In de namiddag bezochten de leerlingen Tate Modern. Hier kregen ze een rondleiding door de tentoonstelling ‘Media Networks’: het antwoord van moderne kunstenaars op de impact van de massamedia. ’s Avonds woonden ze een voorstelling bij van de hitmusical ‘The Phantom of the Opera’.

Donderdagochtend stond een bezoek aan het London College of Communication gepland. Naast een rondleiding namen de leerlingen deel aan een workshop rond game design. Ze moesten brainstormen rond het concept voor een smartphonespel. Een interactieve presentatie rond hoger onderwijs in het Verenigd Koninkrijk en internationaal studeren completeerden de visite aan het LCC.

Enkele uren later vond in het Education Centre van Engelse kwaliteitskrant The Guardian een workshop ‘Newspaper Editing’. Elke leerling produceerde in InDesign een voorpagina van krant in verschillende stappen. Ze selecteerden het nieuws en beeldmateriaal, ze bewerkten de teksten en ze schreven de koppen, de inleidingen, de bijschriften, enz. Het leverde zeer verschillende mediaproducten op.

Op de laatste dag werd een bezoek gebracht aan twee ‘grand’ hotels. In The Rosewood London lag de nadruk op de eventmogelijkheden en de gepersonaliseerde en de (zeer) exclusieve hospitality van dit luxehotel. Het St. Pancras Renaissance Hotel, eveneens 5 sterren en naast het Eurostar-station, pakt het anders aan en organiseert zelf vele publieksevents. Hier begon het bezoek met een interactieve presentatie rond hr en internationale carrières. Na een korte rondleiding eindigde de studiereis van 6CoM letterlijk en figuurlijk met een positieve noot.